Benátky, Mělník, Dětenice ... 26.-27.2.2011

Již několikátým rokem se účastníme Dostihového a coursingového mítinku. Ten se letos konal v Benátkách nad Jizerou. Původně to měla být jednodenní akce, ale plány se trochu změnily. Přijímáme návrh na víkendovou akci a hledáme ubytování. Poté se opět mění plány a je domluveno spaní u Simči, Luboše a Gally. Zbývá maličkost - oznámit akci doma. Tatínek se těšil, že zase někam pojede. No nic zprávu tak nějak přijal a skoro ani neprotestoval.
Je sobota ráno, v půl 7 vyjíždíme směr Mladá Boleslav. Zde čekáme na Oscara s Framem, kteří přijeli autobusem. Nakoupíme pár drobností a jedeme do Benátek. Sem přijíždí i Simča s Gallou, holky se vítají a nemůžou se vydovádět.  Z faraonů je zde ještě Jana s Hanifem, Belmínem a ibizanem Bišim. Po chvilce je zahájení mítinku a začíná se předáváním cen dostihovým a coursingovým vítězům. Asalka si odnáší krásný pohár za 1.místo ve fenách, přebíráme taky ceny přátelům faraonářům a vipetářům, kterým budou ceny předány na dalších akcích Poté se předávaly ještě ceny za K+V . Zde dostává Asalka také pohár a stává se tak Šampionem pro krásu a výkon v coursingu 2010. Další na programu je diskuze, jako vždy se diskuze obrací spíše v ostřejší výměnu názorů. My máme hlad, takže po chvíli se loučíme a vyrážíme do Mělníka.
dscn5668.jpgGallinka nás vede na svůj dvorek, vykládáme věci a holky začínají blbnout. Fram se moc nepřidává, neví jak se má zapojit. Doma již nás vítá Luboš. Hned jak se holky trochu vyřádí, vyrážíme na oběd. Bohužel plánovaná restaurace je plná a tak zkoušíme jinou - Mělnickou krčmu. Prostředí je hezké, horší je to s obsluhou a jídlem, ale i to jsme zvládli. Poté vyrážíme na procházku Mělnikem a jeho historickým centrem. Jako první narážíme na kostel sv. Petra a Pavla s gotickou věží, která je otevřena. Vyhlídku si nenecháme ujít a jdeme si vyšlápnout "pár" schodů - 177. Výhled je krásný, pod námi je soutok Labe s Vltavou, všude kolem památky Mělníka, v dálce si "pokuřuje" nějaká továrna a mnoho dalších zajímavostí...a pod věží na nás čekají naši ušáci. Pokračujeme v prohlídce města, míříme k zámecké cukrárně, kam nás bohužel se třema pesanama nepustí dovnitř, takže mlsání nebude. Pomaloučku výlet končí a vracíme se ke Gallince domů.
dscn5630.jpgHolky opět řádí venku i doma. Galla nechce moc papat a tak má misky plné granulí. Když to zjistila Gebča, tak se hned pustila do žrádla, pak Fram. Galla zůstala jen koukat, že jí papají její granulky, takže se s chutí taky pustila do své várky. Páníčci jen koukali, jak jí chutná!  Po dalším vyblbnutí si holky na chvíli konečně lehají a tak hodinku spinkají, to je ale vše a opět řádí! Framík je celou dobu hodný, spinká střídavě v pelíšku a na sedačce, občas očkem zkontroluje holky a zase odpočívá. Mezitím Simča chystá večeři v podobě pečených kolen a žebírek. Patří jí velký dík a obrovská pochvala,  neb lepší koleno jsem ještě nejedla!!! Večer je dlouhý a o zábavu není nouze. V časných ranních hodinách je už čas jít spát.
Ráno nás Simča pohostila mohutnou snídaní, pesani se taky napapali, dokonce i Galča vymetla misky! Poté se holky opět krásně vydováděly. Po chvilce posezení a zkontrolování hladiny alkoholu dáváme věci do auta. Horší je to s Gebčou, která se rozhodla, že u ségry je fajn a nemohli jsme ji na dvorku odchytit. I to se nakonec daří a Galla je smutná, že jí odvádíme Gebču. Ještě jednou Simče a Lubošovi děkujeme za super ubytování, pohoštění a zábavu!!!
dscn5750.jpgNa neděli jsme naplánovali výlet do Dětenic, cesta je docela dlouhá a hlavně samá díra. Jako první jdeme na oběd do Středověké krčmy, kam můžou i pesani. Vybíráme si místo u krbu, krčmář přináší hned vodu "bestiím" (jak nazval středověkou mluvou ušáky) a taky dostávají kosti s masíčkem na ohlodání. Byla to nádhera, pesani si okusují na zemi u krbu kosti a jsou naprosto spokojení. My si vybíráme "biftek ze statného býka", grilovaná kukuřice, cuketa, hruška... a vše bylo vynikající!!! Po jídle jsme vyzváni, aby jsme přidali do krbu, aby nebyla zima, čehož se chopil Oscar. Při placení jsme zkoušeli slevu za odpracování, ta ale nevyšla a byla nám naopak přičtena za to, že se tam Oscar učil pracovat Vše samozřejmě v rámci legrace! Po obědě jsme vyrazili na procházku po Dětenicích. Skončili jsme v zámecké zahradě.
dscn5789.jpgJeště máme dost času a tak přemýšlíme co dál. Cestou z Mělníka jsme potkali krásný zámek, takže se kousek vracíme a míříme na zámek Stránov. Je to úžasná stavba. Míjíme pokladnu a míříme na nádvoří, poté do prostor věže. Ghebbinka protestuje jít na točící strmě stoupající schody. Toho se ujal Oscar a Ghebbinku vynesl po schodech až nahoru na věž! Framík taky moc nechtěl, ale zvládl to sám. Opět se nám naskytl krásný výhled. Nejhezčí byl železniční viadukt. Opravdu nádherná stavba! Dolů už jde Gebča po svých. Ještě jdeme prohlídnout arkády a to už je čas jet směr Mladá Boleslav, kde musí kluci na autobus do Harrachova.
Cesta je již tento víkend po několikáté po čtyř-kilometrovém úseku R-10, po které mě čekala ještě cesta domů a nečekala jsem, že to nebude cesta poslední! Ach jo, už zase se musíme rozloučit a každý míříme svojí cestou. Gebča v autě kňučí a nechce, aby kluci odcházeli. Oscar s Framem si to míří na autobus a já razím domů. Ze zmíněné R-10 sjíždím ale o jeden sjezd (500 m) dřív než mám a než se vzpamatuju, tak jsem opět na cestě do Ml.Bol. Hm, takže si to dám ještě jednou, po 4 km sjíždím a opět najíždím směr Praha. Tentokrát již na správný sjezd a hurá domů. Cestou míjím jednu policejní hlídku za druhou, ale ani jednou k nim nemusím. V podvečer přijížídme domů, vítají nás Bahča s Asalkou a Gebča je šťastná, že je zase vidí. Byl to krásný víkend, škoda jen, že vše zase tak rychle uteklo!
Děkujeme za super víkend!!!