Harrachov - 9.-12.12.2010

Termín dovolené v Harrachově se přiblížil. Doma na poslední chvíli oznamuji, že jedeme s Gebčou na výlet. Přes protesty nakupuji zásoby pro dlouhé večery, balím "pár" věcí, loučím se s Bahčou a Asalkou a ve čtvrtek dopoledne odjíždíme směr Harrachov. Čeká nás asi 240 km. U nás jsou cesty zasypané sněhem, "Kolíňáci" mají holo a za Boleslaví se radují taky ze sněhu, řidiči již méně! V nejblbějším místě - v serpentinách - dojíždím traktor, který za sebou vláčí traktůrek a šourají se jak šněci. Předjet nejde! Takže to chce klid a trpělivost, šup skulinka a traktor mizí ve zpětném zrcátku, chudák ten kamion za ním! Za sebou vidím "Fíbovi", takže poslední kilometry jedeme spolu. Dle informací Oscara odbočuji na mostek, ale ne na ten správný, protože ten pravý je pidi-mostek! Oscar s Framem již čekají na místě, parkujeme, Fíbovi taky a vítáme se. Hned je tu první zádrhel - vytlačujeme Fíbovi, páč zaparkovali o kousek dál, než bylo parkoviště. Vše se daří a jdeme se ubytovat. Je to tu moc pěkné, pokojíčky útulné s TV, vybavená kuchyň a společenská místnost s křesílkama, tady se nám bude líbit!

Hned vyrážíme na první procházku - po Harrachově. Venku pěkně chumelí, ušáci dostávají kabátky, my se kuklíme do čepic a kapucí a jde se. Míjíme krásné původní i nové baráčky, kolem studánky se blížíme ke skokanským můstkům, které se schovávají částečně v mlze, někteří je ne a ne zahlídnout! Mizíme do hospůdky a dáváme si obědo-večeři. Ušáci samozřejmě nezůstávají bez přídělu. Fram je způsobný, Gebča a Fibi loudí! Po vynikajícím jídle pokračujeme v procházce, míříme na "menší" můstky, teda jak tam někdo může vyšplhat a skákat? Nechápu! Aaaaaa první pád je tady, sjíždím dolů po zadku! A je tu další hospůdka. Zde nás navštíví Rebecca, která je "hovorná" jako vždy  , ale brzy jdeme a tak i Rebecca musí opět domů. Cesta je nekonečná, Michal zastavuje u obchodu a odhodlaně shání kompot! To se mu nakonec daří v druhém obchodě. Promrzlí přicházíme zpět na chatu.
Večer bude dlouhý, vytahují se společenské hry Twister a Activity. U Twisteru si pěkně protáhneme těla a při Activitách se hodně pobavíme, hlavě v případě malování! Umělci by z nás asi nebyli! Někteří odpadají dříve, někteří zůstávají do ranních hodin. Nakonec jdeme všichni spát.
V pátek čekáme další kamarády - Léňu s Ezíkem a Malinou, kteří přijíždějí kolem poledne. Mezitím Gebča leze kam nemá, dostává výprask a odnáší to ránou "v kožíšku". Ta se začíná škaredě rozevírat a tak pojedeme raději na veterinu do Tanvaldu. Jsou tam až odpoledne, tak Gebča abosolvuje naše amatérské ošetření. Oscar musí do práce, takže je nás o jednoho méně. Je čas jet na veterinu, Gebča v ordinaci "histerčí" a kouše kolem sebe, takže dostává náhubek. Tři jí držíme a i to je skoro málo. Ale vše vydrží, ránu jí paní dokotrka pořádně vypláchla, dostala antibiotika, nějaké další léky a košilku, aby si ránu nekousala. O víkendu budeme ještě sami vyplachovat. Cestou doplňujeme zásoby. Navečer se vrací Oscar a přijíždí Simča a Luboš s Gallou (Gebči ségra). Super, plný barák faraonů, tak to má být. Jen pro zmínku, ještě jsme měli 4 cizí spolubydlící s malým pejskem, ale skoro jsme je celou dobu neviděli. Na dnešní večer je nás tedy více. Aby nebylo málo problémů, tak přišla Galla z venku také s ránou na boku, prakticky totožnou s tou, co má Gebča. Takže my již "profíci" jsme Gallu vydesinfikovali, zavázali a od Léni dostala košilku - mnohem elegantnější než Gebča. Později dostala od Gebči ještě zásobu antibiotik, aby rána netropila problémy. No nic, jedeme dál, spotřeba alkoholu se zvětšuje, nálada stoupá a hry jsou čím dál zábavnější. Opět se zábava protahuje do nočních-ranních hodin. Nenapadá nás nic lepšího, než jít na procházku! To byl teda nápad...víc netřeba rozebírat, účasníci ví své

V sobotu dopoledne čeká Oscara opět práce, chudák si naši dovolenou moc neužil! Ostatní vyrážíme na výlet - Mumlavské vodopády. Ušáci opět dostávají oblečky a jde se. Všude jsou uzavřené cesty kvůli skokům na lyžích, takže musíme objížďkou. Trochu bloudíme, ale parkoviště nacházíme. Jdeme kolem Mumlavy k vodopádům, Jsou moc krásné, foťák hlásí slabou baterku, no nic vyměním ji - zrada, druhá baterka zůstala na pokoji. Takže snímkama šetřím. Míříme do občerstvení, zde se ohříváme. Je tu skupinka nadšenců jen v plavkách a míří se koupat pod vodopád. Otužilci, jinými slovy - blázni. Než se najíme, jsou zde "naháči" zpět - s rudou kůží, ale spokojení. My míříme zpět k autům a na chatu. Odpoledne byly v plánu skoky na lyžích, počasí se ale zbláznilo, fučelo a pršelo, tak jsme se na to vykašlali a místo toho vytáhla Lenka gril a holky grilovaly dobrůtky, děkujeme! V TV jsme se dozvěděli, že se skoky odkládají na nedělní dopoledne, takže ještě, že jsme nešli. Večer jsme zakončili docela brzy, páč nás čekal zítřejší odjezd domů

V pátek dopoledne jsme ještě uvažovali, že půjdeme na ty odložené skoky, nakonec se nikomu nechtělo, takže jsme sbalili věci, rozloučili se a jeli domů. V rádiu potom hlásili, že se stejně skoky úplně zrušily! Cesta domů byla docela dobrá, v Kolíně byly jen památky po sněhu a kolem byli zelený pole! Asi 40 km před cílem se počasí zbláznilo, na silnicích bylo hodně sněhu, všude to klouzalo a fučelo. Naštěstí jsme dojely v pořádku domů! Zde již čekali Bahča s Asalkou a pořádně jsme se přivítali!
Děkuji všem za super dovolenou, Monči za vynikající papáníčko... V létě se doufám sejdem ještě ve větším počtu.
Poslední věta se týká našich "pacientek", Ghebbi po pondělní návštěvě našeho veterináře odešla se sešitím 7-mi sponama a Galla se 6 stehy od svého veterináře. Holky jsou tedy opravdové ségry a drží společný krok! Gebči se již rána pěkně hojí, takže doufám, že Galči taky.