Klubový trénink coursingu Chlumec n.C. + zámek 30.-31.7.2011

Víkend v Chlumci nad Cidlinou - 30.-31.7.2011

dscn0023.jpg Klub faraonských psů (KFP) uspořádal v Chlumci nad Cidlinou víkendovou akci spojenou s tréninkem coursingu. Termín byl vybrán, místo a naviják zajištěno, takže nic nebrání ve spuštění přihlášek. Na poslední chvíli se mění začátek tréninku, ale vše je zařízeno a můžeme jet na akci.
V sobotu ráno vyrážíme do Chlumce, nikdo se mnou nechce jet, tak beru pesany a jedu sama. Na místo dorážíme první, chvíli po nás přijíždí Eva a Pavel s navijákem, ostatní přijedou za chvíli. Jak už to tak bývá, tak někteří účastníci nedorazili a ani nenapsali, že nepřijedou. Takže nakonec se nás sešlo 14 psů (9 faraonů, 4 port.podenga a 1 sicilanda). I přest to, že nám počasí nepřálo (celý den se střídal lehký déšť s mrholením), tak se pesani krásně proběhli. Trať byla dlouhá cca 300 m, aby si každý mohl zaběhat vícekrát. My jsme se učili zacházet s navijákem, tímto opět děkuji Pavlu Jeníkovi za školení. Ke konci soboty jsme vyzkoušeli ještě start z boxů, které jsou zde také k dispozici, takže to byl tak trochu i dostihový trénink.
Gebča si za celý den vyzkoušela 4 běhy + rovinku z boxů. Ještě neběhala s našima ušákama, takže dnes běžela první běh s Bahirem, který ji kupodivu pustil i k návnadě v cíli. Pak běžela sólíčko a třetí běh byl s Asalkou. Tady jsem se obávala, že si bude chtít hrát, ale střapeček byl důležitější! Poslední běh jsem zaexperimentovala a dala všechny tři ušáky spolu. Zrovna jsem byla u navijáku, takže přítomní "vyfasovali" Bahču, Asalku a Gebču a šlo se na věc. Běh byl pěkný a všichni tři krásně spolupracovali. No a posledním během pro Ghebbi byla již zmíněná rovinka, kterou běžela se sicilandou Quinette (která chvíli před tím sloužila jako "návnada" pro Edme). Gebča si jí s návnadou ale nespletla a honila čistě střapeček.
Většina účastníků odjela po trénincích domů. Zůstala nás tam jen hrstka, večer jsme poseděli, probrali důležitá i nedůležitá témata a se stmíváním jsme šli utahaní spát. Já jsem se přestěhovala se svojí smečkou na Odonovu chatu. Chvílemi to byla "noc hrůzy"! Venku byl vítr a na chatě mlátily otevřené okenice, občas zabečely ovečky, zabrblal Bahča, takže to vypadalo, že někdo přichází, naštěstí to bylo vše jen tím větrem a deštěm. Pak samozřejmě chtěla Gebča ve své oblíbené hodince - třetí ranní - jít čůrat, takže měla nakázáno vydržet, páč by mě do tý tmy asi nikdo nedostal! Naštěstí to nebylo asi akutní (jen její blbý zlozvyk), takže vydržela až do rána, kdy jsem jí musela tahat z postele.
Ráno jsme měli "sťuka" u penzionu, kde se rozhodovalo co dál. Počasí vypadalo nadějně, ale jen do doby, než si všichni sbalili věci do auta, pak začalo pršet. Moc se toho naplánovat tedy nedalo. Takže přejíždíme do Chlumce k zámku. Bereme pesany, ti se vyvenčí a po návštěvě nádvoří ulehají zpět do auta a my jdeme na prohlídku zámku Karlova koruna. Zámek je docela malý a útulný. Mě osobně nejvíce oslovily obrazy koní a psů, sem tam se objevil i chrt. Po prohlídce zámku venku opět začínalo pršet, takže jsme se rozloučili a jeli každý svoji cestou domů.
Cesta domů byla taky zajímavá, neb mi něco začalo rachotit na autě. Pár dní před výletem bylo auto v servisu a měnili ložisko, tak jsem doufala, že se při výměně dostal do kola rez nebo nějaký drobek a brzy určitě vypadne a bude to ok. Čím více jsem se ale blížila domů, tím více kolo rachotilo. Ale hurá, jsem doma. Nakonec se ukázalo, že ložisko bylo vadné, takže se opět bude měnit. Ach jo!