Pharaoh Fest Open 2008 - Rudná pod Pradědem 16.-24.8.2008

Pharaoh Fest Open 2008 se i letos konal v Rudné pod Pradědem v areálu Jezdecké školy Amír. Již tradičně byl spojený s týdenní dovolenou v Jeseníkách. Já jsem s Bahčou a Asalkou dorazila již v sobotu 16. srpna.

V sobotu po obědě jsme se vydali na cestu, která proběhla bez problémů, až na neustálý déšť, který přestal až v Rudné. Ubytovaní jsme byli jako vloni v penzionu Harmonie v Rudné pod Pradědem. Přijeli jsme jako první, takže jsme měli spoustu času na ubytování a odpočinek. Odpoledne přijel Vláďa, Odon s jejich smečkou Anglem a Afrou. Večer jsme poseděli u vínečka, které se popíjelo až do brzského rána.

ObrazekNa neděli naplánovali kluci výlet k Přečerpávací vodní elektrárně. Cestu jsme začali na Ovčárně. Cestou k Pradědu jsme odbočili po modré přes Divoký důl. Byla to nádherná cesta, která se celou dobu svažovala kamenitou cestičkou kolem horského potůčku. Naši ušáci tahali jako blbci, tak jsem nakonec Asalku pustila na volno, neb to už s nimi na vodítku nešlo. Hned byla chůze pohodlnější. Asalka se nás hezky držela, občas kousek odběhla, ale z dohledu si nás nenechala utéct. Došli jsme k Dolní přečerpávající nádrži. Já už jsem skoro nemohla, tak jsem se chtěla vrátit zpátky, ale kluci mě překecali, že cestu zpátku uděláme jinudy - značenou cestičkou v mapě, ale ne turisticky značenou. U útvaru zámčisko jsme tedy navázali na onu cestičku. No a to jsme si tedy pěkně mákli, cesta byla po polomech v Jeseníkách jaksi "zasypaná" a navedlo nás to na úplně jinou cestu. Šli jsme přes Sviní žleb, Medvědí žleb. Po nekonečném šlapání po cestičce jsme nakonec narazili na značenou cestu a zjistili jsme, že jsme úplně jinde, než jsme chtěli - U Františkovi myslivny. Tak následovalo ještě dalších pár km přes Velký kotel, kolem Vysoké hole a Petrových kamenů jsme dorazili na Ovčárnu. Byli jsme všichni mokří, utahaní, ale v pořádku jsme se vrátili na penzion.

ObrazekPondělí již patřilo příjezdu dalších účastníků - přesněji našich kámošů Lenky s Ezarem a Mileny s Ashrou. Na druhé chatě - Relaxe již bylo taky pár faraonářů, tak jsme za nimi jeli a strávili jsme tam příjemný den s přáteli. Odpoledne dorazili již zmínění spolubydlící. Bohužel jsme zjistili, že Afru ten včerejší vílet nějak zkolil a nemohla chodit. To jsme ještě mysleli, že jí bolí tlapičky. Večer bylo grilování, neb Lenka se o víkendu vdala, tak jí patřila menší oslava. Také jsme poznali nové kamarády s faraonkou Fibi Putimská brána - Moniku, Michala a Petru a také Fariva a jeho páníčky.

ObrazekV úterý se konal již tradiční trénink coursingu. Bahča i Asalka si zaběhli dva běhy a šlo jim to jako vždy krásně. Trénink si zkusili i úplní začátečníci a těm šli běhy taky suprově. Po coursingu jsme se vydali na cestu po sopkách Bruntálska. Jeli jsme s Lenkou, Ezarem a Milenou - a druhou posádkou - Monika a Petra s Fibinkou. Nejprve jsme navštívili Venušinu sopku, poté krásný lom s čedičovými sloupy za obcí Mezina. Je to vysoká skalní stěna, která se vytvořila ochlazením lávového proudu, který vytékal ze žhavého jícnu Venušiny sopky. Opravdová nádhera. Poté jsme již pokračovali v auto-výletě kolem vodní nádrže Slezská Harta. Cestou jsme narazili na Razovské tifity. No moc toho k vidění není až na pár tufitů, kterých by jsme si skoro nevšimli, kdyby se o nich nepsalo. Tak to byl konec našeho výletu a hurá na grilování na Harmonii.

ObrazekStředeční ráno začínalo velice smutně - Vláďa odvezl Afru na veterinu, neb vůbec nechtěla chodit a vypadala sklesle. Veterinářka oznámila selhávání ledvin, takže následovali kapačky a hospitalizace na veterině. Poté jsme šli s Lenkou, Ezarem, Vláďou a Milenou na menší výlet do Karlovy Studánky. Tu jsme vrchem obešli nad vodopádem, který je vytvořen uměle - to jsme doposud netušili. Voda je přiváděna umělým potůčkem a v Karlově Studánce vytváří nádherný vodopád. Prošli jsme se ještě lázeňským městečkem a dnešní výlet jsme zakončili. Večer kluci přivezli Afru a celou noc byla na kapačkách. Dnešní den jsme poznali další kamarádku Janu s Feyou.

ObrazekDalší trénink coursingu se konal ve čtvrtek. Tentokrát jsem oboum ušákům dopřála 3 běhy, protože pořád byli nabiti energií a tím jsem jim udělala velikánskou radost. V třetím běhu si zaběhli společně "soukromý závod" a parádně si to zase po delší době užili sami. No krásný běh to byl. Afinka opět strávila den na veterině a večer přijela opět na pokoj, vypadala mnohem lépe a měla i zájem o dění kolem, takže jsme měli všichni radost. Bohužel pozdě večer se jí udělalo hůř a tak opět musela na veterinu. Celý večer probíhalo společné "sezení" a klábosení o všem možném a hlavně o všech pejsanech. Na páteční den byli nahlášení další spolubydlící, tak jsme se těšili na nové kamarády a šli jsme se na to řádně vyspat.

ObrazekV pátek ráno jel Odon s Jitkou pro paní rozhodčí do Polska. Bohužel pátek byl nejsmutnější z celého festu - Afinka prohrála svůj boj o život a v pátek ráno odešla do psího nebíčka  S Asalkou, Vláďou a Angim jsme vyrazili na výlet, aby jsme přišli na trochu jiné myšlenky. Prošli jsme Bruntál a pak jsme vyrazili do Moravskoslezského Kočova na Uhlířský vrch, ke kterému vede cesta 4-řadou lipovou alejí. Uhlířský vrch je také sopečného původu. Druhou stranou jsme sešli dolů. Cestou k autu nás napadl místní hlídač, který se z ničeho nic vynořil ze křoví. Šel zuřivě na Asalku, ale naštěstí se nám ho podařilo zahnat a nikomu se nic nestalo. Pak jsme vyzvedli Milenu, Lenku a Janu a vydali jsme se na oběd. Večer se konala schůze Klubu faraonských psů. Účast nebyla moc velká, ale pár členů dorazilo. Zakladatelka chovu faraonů u nás paní Nebeská odstoupila z aktivní funkce a stala se čestným členem klubu. Projednali se různé body schůze a také se předávali ceny soutěže O klubový výstavní putovní pohár. Asalka obdržela cenu za 3.místo ve fenách. Také dorazila posádka s paní rozhodčí.

ObrazekSobota byla prvním dnem vyvrcholení Pharaoh festu. Ráno jsme vyzvedli rozhodčí a výstava mohla začít. U přejímky nás čekala spousta krásných dárečků - granulky pro pejsky, upomínkové předměty pro páníčky. Účast na výstavě byla docela slušná - celkem 47 jedinců (2 siciláčci, 4 ibizani, 5 portugaláčků a 36 faraonů - z nichž jen 2 nebyli předvedeni). Asalka se vystavovala naposledy v mezitřídě, kde se sešly 4 fenky. Asalka se umístila na krásném 2.místě s oceněním V2, res.CAC!!! Krásně se předvedla jak v postoji tak i v pohybu a určitě si toto ocenění zasloužila. Asalky posudek z výstavy zde. BOB i BIS vyhrála obhájkyně předešlých vítězství - Cassiopea Spirit of Millenium (maj. Adéla Pechancová). Ještě jednou holkám blahopřejeme!!! Kompletní výsledky zde. Po výstavě se konala bonitace, které se účastnila i Asalé. Splnila všechny "body" bonitace a byla UCHOVNĚNA! Večer se konal tradiční raut na Paramonu = spousta jídla a zábavy. Po příjezdu na penzion začalo balení a chystání na poslední den festu - klubový coursing. Foto z výstavy: Klára Maléřová www.pharaoh-hound.eu.

Nedělní ráno bylo ve znamení balení a loučení s novými kamarády, kteří se neúčastnili coursingu. Doufám, že jsme se neviděli naposledy a těšíme se na jejich účast na výstavách a na polích závodních. Naskládali jsme věci do aut a vyrazili na dráhu. Asalka běžela hned v prním běhu s Ramem od Martiny a Bahča ve třetím běhu s Daphné od Jitky. Vše probíhalo velice rychle a ani jsme se nenadáli a už se běhalo kolo druhé. Běželo se ve stejném pořadí i sestavě - z důvodu vyrovnaných běhů a také pro jednodušší přehlednost. Následovalo vyhlášení vítězů. Mezi psy Bahča obhájil loňské vítězství, druhý byl Ram a třetí Ezar. Fenky na tom byly lépe bodově a vyhrála Esme, druhá Daphne a třetí Asalé!!! Esme se stala také absolutní vítězkou coursingu, blahopřejeme! Bahča i Asalka mi udělali velikánskou radost a je vidět, že  je coursing opravdu baví a prostě to s tím zajícem umí!!! Ale to už byl čas na rozlučku a hurá domů.

Cesta domů byla také bez problémů, tenokrát skoro bez deště. Doma nás přivítala mamča s tátou a hlavně naše kočička Mourínka. Kluci se také se všemi přivítali a unavení jsme zalehli na gauč a vyprávěli své zážitky. Příští rok fest nebude, ale předběžně jsme se domluvili na společnou dovolenou bez nervů s organizací výstavy či coursingu a sejdeme se prostě jen tak. Pokusíme se také zúčastnit.

Celkové shrnutí Pharaoh festu - počasí se vydařilo, krom jedné noci nespadla ani kapka deště, poznali jsme nové přátele a jejich ušaté miláčky, výstava i coursing se vyvedli. Bohužel to byl poslední fest pro "naši" milovanou Afru, která před dvěma lety přivedla na svět krásná štěňátka, vč. Asalky! Před pár lety jí Vláďa s Odonem zachránili před koncem a bohužel ten svůj krásný živůtek v nové rodině si neužila tak dlouho, jak by si všichni přáli. Opustila nás ve svých 8 letech. Budeme na ni vzpomínat jako na statečnou bojovnici, která dokázala začít ve svém věku běhat dostihy, coursing a i tu výstavu přetrpěla, dělala svým páníčkům a parťákovi Angimu radost a také svými útěky ze zahrady pěknou starost při hledání. Byla takové malé sluníčko a nyní na nás dohlíží z psího nebíčka, kde jí již nic netrápí.

Fotogalerie na www.pharaoh.rajce.net

Náhledy fotografií ze složky www.pharaoh.rajce.net