Výlety 2009

Jezero Vápenice
6.9.2009

ObrazekJe neděle odpoledne, pomalu se blíží podzim a tak hurá na další výlet. Dnes s námi jde brácha Milan s Ivčou a Eva s Cyrilem a Míťou. Cesta začíná na Piláku, kde naši ušáci v trávě objevují myšky. Takže se nedobrovolně účastním jejich lovu - střídavě vpravo a vlevo kolem cesty. Ale brzy se uklidňují a je to opět super turistická dvojice. Chtěli jsme začít občerstvením v místních hospůdkách, ale bohužel je všude zavřeno. Tak doufáme, že v blízkém kempu bude otevřeno. Ale to jsme se hodně pletli, páč měli také zavřeno  No nic, občerstvení nebude. Jdeme lesní cestou, kde je zákaz vjezdu, ovšem cyklisti tyto zákazy absolutně nerespektují a tak pořád jen uhybáme rozčíleným "kolistům". Zastávka je u studánky. Pak pokračujeme k jezeru Vápenice. Jezero je již hodně zanedbané a jeho dříve krásná voda je nyní prorostlá "vodním morem" nebo čímsi podobným. Další zastávka je u sochy Mamlasa od místního umělce Michala Olšiaka. Poslední úsek trasy vede lipvou alejí s krásným výhledem na město Žďár, zámek a Zelenou horu. Poté už nás čeká toužené občerstvení v hospůdce "Na stezce". Zde si dáme - jak jinak - pivko a něco malého k snědku. Posledních pár krůčků k autu a už je konec našeho výletu.

Toulovcovy Maštale a štěňátka
27.8.2009

ObrazekBlíží se konec léta a tak jsme využili krásného počasí na další výlet. Dopoledne nás vyzvedli Kuňadry se smečkou vipetů a jelo se. Dnešním cílem byly Toulovcovy Maštale - nádherná přrodní rezervace. Jsou zde nádherné pískovcové skály, které místy tvoří skalní městečka. Začali jsme v obci Vranice v hospůdce "Na verandě u Toulovce", která je zároveň obecním úřadem. Posilnili jsme se na cestu klobáskou a pivečkem. V hospůdce se nachází postel s Toulovcem, ale bohužel nemáme foto. Doporučili nám zde zkratku a jak to tak se zkratkama bývá "o co je cesta delší o to je horší"! Šli jsme lesní cestou, všude nás obklopovali vřesy a větší či menší pískovcové kameny a skály. Prní zastávkou byla Mojžíšova studánka. Je zde nádherně průzračná voda, vytékající ze skály. Ale to už jsme se blížili k dnešímu hlavnímu cíli - Toulovcovým maštalým. To byla nádhera. Velké skalní útvary, některé už dosti zvětralé. Vše jsme prošli a následně pokračovali dál. Proběhla ještě jedna zastávka u studánky. Poté jsme již směřovali k zaparkovanému autu, kde ale nebyl konec výletu. Pejsani byli utahaní a tak si hezky ulehli v autě a jelo se na štěňátka.
ObrazekCyrílkovi štěňátka už měli 7 týdnů. Od poslední návštěvy opět povyrostli a dokonce si pro jednoho pejska zrovna přijeli noví páníčci. Takže jsme se s ním ještě rozloučili a putoval do nového domova. Ostatní si pořádně zaběhali na zahradě. Bohužel čas byl neúprosný, tak jsme se museli rozloučit a jet domů.

Košumberk, Nové Hrady a štěňátka
12.8.2009

ObrazekJe krásný den a tak místo do práce vyrážíme na výlet. Naše tradiční faraono-vipetí smečka - Bahir, Asalé, Cyril a Míťa se rozrostla a vyráží s námi i vipet Age. Naším prním cílem je zřícenina hradu Košumberk. Jsme vyhládlí, ale plánovaný oběd v přihlelém pivovaru se nekoná, neboť je v rekonstrukci a restaurace prostě není. Takže procházíme "nádvoří" bývalého hradu, které je také v rekonstrukci. Je zde krásný výhled na poutní kostel v Chlumku (Luže). Ještě obejdeme zříceninu z venkovní strany a nasedáme do auta směr Nové Hrady.
ObrazekV obyčejné vesničce se najednou objevý nádherný
zámek Nové Hrady. Název trochu mate, ale je to opravdu zámek, který je kompletně zrekonstruován. Už je mi jasné proč je nazýván “Malý Schönbrunn” nebo “České Versailles”. Usedáme s celou smečkou pejsanů u Zámecké restaurace a na řadu přichází první pivíčko. Hlad je čím dál větší a déšť nás vyhání z venkovních prostor do vnitřních, takže hurá na oběd. Venku se jídlo stejně nepodává a tak nás ochotně zvou dál, vč. pejsanů s hláškou, že 5 chrtů zde ještě nikdy neměli. Máme přidělené krásné místečko u velikánského krbu, kde si celá smečka udělala pohodlí. Od oběda jsme očekávali více, ale i tak to bylo docela dobré. Déšť ustal a je čas na prohlídku okolí zámku. Za zámkem jsou krásné zahrady, altánek a také přírodní amfiteátr, kde Kuňadra předvádí "divadelníka". Je to tu moc krásné, ale už je čas jít na další, dnes poslední, cíl.
ObrazekJiž po třetí navštěvujeme obec Krouna, kde má
Cyrílek nevěstu s osmi štěňátky. Naši ušáci čekají v autě a my jdeme dál. Štěňátkům už je 5 týdnů a tak začínají již zlobit. Dokonce už chodí i na zahadu, kde se také pěkně předvádějí. Mimča rostou hodně rychle, takže za pár týdnů budou již připraveni na ochod k novým páníčkům. Čas opravdu rychle letí a tak se loučíme a odjíždíme domů. Byl to moc krásný výlet.

ZOO Dvůr Králové nad Labem
29.7.2009

ObrazekLetos jsme výlety opravdu hodně zanedbali. Na začátku roku nám bránily zdravotní potíže, následovalo období nepříznivého počasí a taky nedostatek času. Tak jsme alespoň vyrazili v rámci "domácí dovolené" do ZOO. Po cestě jsme zjistili, že jsme doma zapomněli vodítka, takže jsme se asi po 20 km vraceli. "Kluci" to po příjezdu domů moc nechápali, ale co se dá dělat. No nic, snad už máme vše a opět vyrážíme na cestu. Hned po příjezdu nás přijemně překvapilo parkování zdarma. Zoo byla plná maminek s dětmi a pejsků s páníky. Jako vždy jsme začali občerstvením U Lemura. Počasí nám přálo a tak jsme se vydali na samotnou prohlídku zoo. Hodně zvířat bylo schováno ve svých "úkrytech" ve stínu. Již tradičně jsme byli také součástí prohlídky - jako "expozice faraonských psů"  Bahča se předváděl v celé své kráse a Aslka to tak nějak "přetrpěla". Následovalo další občerstvení. Tentokráte jsme měli prohlídku oživenou pozváním do klubovny. Zde jsem si potěžkala želvy, dostala jsem do náručí hady - korálovku a užovku. Zajímavé byly vystavené kostry a kůže již nežijících živočichů. Vše jsme měli s krásnou přednáškou, za kterou velice děkujeme. Kluci byli celou dobu spokojení a vzorní návštěvníci. Ale to už byl čas jet domů.

Fotogalerie ZDE

Náhledy fotografií ze složky www.pharaoh.rajce.net